Strategie
Het vooraf bepalen van de te nemen route. Het is het fundament voor succes. Met de juiste vragen vooraf is de weg al snel duidelijk.
Concept
Het concept is het basisthema waarmee de boodschap wordt gecommuniceerd. Vanuit het concept worden de ideeën bedacht.
Realisatie
De gekozen middelen worden gemaakt. SCEM heeft een uitgebreid netwerk van leveranciers, die kwalitatief goed werken voor een redelijke prijs.
SCEM Marketing & Reclame BV
Een creatief bureau met verrassende oplossingen en effectieve concepten
Ruime ervaring met alle soorten media en communicatiedragers. Van Affiches tot de aankleding van Zeeschepen en alles daartussenin.
Dertig jaar geleden begonnen als filmbedrijf. Opgebouwd tot een fullservice bureau en uitgegroeid tot allround creatieve marketingspecialist.
Uitgebreide klantenkring van multinationals, overheden, MKB, startups en de bakker op de hoek.
Samen aan één kant van de tafel. Want samenwerken en betrokkenheid leiden tot het mooiste resultaat.
Wij Maken Mooie Producten

OUDE DOOS
Wat is er nou leuker dan af en toe de zolder op te gaan. Daar staan de dozen met oud werk. Je blaast het stof eraf en slaat de klepjes weg. Je ziet een kwartet, enkele boekjes, een stapeltje folders.
Voorzichtig haal je er wat producten uit. Je wist niet eens meer dat je het had bewaard. Elk product roept herinneringen op.
Een paar van de producten zijn te vinden op de blogsite van René.
Prijswinnende campagne voor de Gemeente Amsterdam. Bestaande uit poster, flyer en overige dragers (Lees verder)
-
Boek over Project Mackiani van Theo Mackaay. Voortgekomen uit de samenwerking met de beroemde Italiaanse beeldgieterij Mariani.
Meer Informatie en Bestellen In samenwerking met reclamebureau HollandsPracht werkt SCEM voor de Husqvarna Group. We schreven daarbij o.a. een plan voor het Smart Garden programma.
Voor de Gemeente Utrecht maakten we de rubriek ‘Utrechts en hun fietsverhaal’ binnen Festival du Velo.
Voor het boek ‘Niet te verteren’ van Cors van den Berg gaven we marketingadviezen en schreven content voor de website.
Met Jurriaan Haag en Peter Meulenbroek werkten we aan een eigen idee van SCEM, een Wine-in-Box concept ter vervanging van de standaardfles.
Werk in Uitvoering
Aan deze site wordt nog gewerkt. Dat gebeurt natuurlijk voornamelijk achter de schermen. Geleidelijk zullen de vruchten van dat werk hier zichtbaar worden.
Denk in de tussentijd aan de uitspraak ‘de kinderen van de schoenmaker lopen op kapotte zolen’. Mocht het hier wat langer duren, we zijn druk met en voor onze klanten.

Korte historie
Drie schoolvrienden begonnen ruim dertig jaar geleden filmbedrijf SCEM. Van documentaires groeide het bedrijf naar bedrijfsfilms en communicatieproducten onder de naam SCEM Mediaproducties.
Eind jaren tachtig volgden de partners ieder hun eigen weg. René van Maarsseveen ging verder onder de naam SCEM Marketing & Reclame BV. Op het hoogtepunt werkte SCEM met drieëntwintig man voor een uitgebreide klantenkring aan een breed palet producten.
Kort na het millennium gooide René de boeg om. Het werk was te veel routine geworden. Het bestond meer uit managen, dan dat het creatief en uitdagend was. Projectmatiger activiteiten was de oplossing. Sommige projecten werden succesvol, andere minder. Maar altijd was het leuk en leerzaam
Nu werkt René vanuit SCEM Marketing & Reclame BV als creatief marketeer, strateeg en schrijver. Hij doet dit voor zijn eigen leuke, kleine klantenkring, voor de klanten van enkele partners in een samenwerkingsverband en voor zijn eigen projecten.